index copernicus
+38 (03849) 2-70-64

Гаяш О.В., Кляп М.І. - Комплексний психолого-педагогічний супровід дітей з розладами спектру аутизму в умовах інклюзивного-ресурсного центру

30.06.2019

Відомості про авторів: Гаяш Оксана Володимирівна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри фізичної реабілітації ДВНЗ «Ужгородський національний університет», Ужгород, Україна. У колі наукових інтересів: проблема організації корекційної роботи з дітьми з інтелектуальними порушеннями,  формування у них навчальнопрактичної діяльності.

 Кляп Маріанна Іванівна, кандидат педагогічних наук , доцент, доцент кафедри фізичної реабілітації ДВНЗ «Ужгородський національний університет», Ужгород, Україна. У колі наукових інтересів: проблеми організації психологопедагогічного супроводу навчання дітей з особливими освітніми потребами а інклюзивних закладах.

У статті розкривається сутність комплексного психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзії, що являє собою головний процес на сучасному етапі розвитку суспільства і його гуманістичних цінностей. Реалізація цих умов потребує зламу стереотипів та оволодіння новими формами роботи всіма учасниками освітнього процесу. Подані сучасні погляди на теорію і практику проблеми розвитку дітей із аутизмом. Розглядаються основні проблеми, які виникають при навчанні та адаптації в середовищі однолітків дітей з порушеннями аутичного спектру. Обґрунтовується необхідність тривалого психологопедагогічного супроводу дитини з розладами спектру аутизму. Представлені напрями діяльності фахівців інклюзивно-ресурсного центру, наведено основні принципи і підходи у роботі з дітьми з аутизмом, їх батьками і педагогами, які здійснюють корекційну діяльність. Перераховані основні завдання діяльності спеціалістів супроводу − психолога, вчителя-логопеда, вчителя-дефектолога.

Ключові слова: діти з розладами аутичного спектру, психологопедагогічний супровід, інклюзивно-ресурсний центр, корекційнорозвивальна допомога.

Статистика кількість переглядів412 кількість завантажень210