index copernicus
+38 (03849) 2-70-64

Прядко Л.О. - Застосування кейс-методу в підвищенні інклюзивної компетентності педагогів закладів загальної середньої освіти

01.09.2024

Відомості про автора: ПРЯДКО Любов, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки, спеціальної освіти та менеджменту Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, м. Суми, Україна. У колі наукових інтересів: реалізація інклюзивної освіти в Україні, диференційований підхід, шляхи реалізації індивідуалізації навчання дітей з особливими освітніми потребами, створення дидактичного середовища в інклюзивному навчальному закладі.

Відомості про наявність друкованих статей: 1. Прядко Л.О. Шляхи забезпечення індивідуалізації навчання дітей з особливими
освітніми потребами в умовах інклюзивного навчального закладу. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : наук.
журнал. Суми. Вид-во СумДПУ ім. А.С. Макаренко, 2016. С.246-274. 
2. Прядко Л.О. Особливості індивідуалізації навчання в інклюзивному навчальному закладі. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки): зб. наук. праць. Вип. 7, у 2 т. Т.2. С. 144-152. 3. Прядко Л.О. Аспекти реалізації індивідуалізації навчання дітей з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої освіти. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки): зб. наук. праць. Вип. 13, у 2 т. 2019. Т. 2. С. 210-219. 4. Прядко Л.О. Особливості реалізації педагогічної підтримки дітей з особливими освітніми потребами в умовах закладу загальної середньої освіти. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки) : зб. наук. праць. Вип. 16. 5. Прядко Л.О. Розвиток інклюзивної компетентності сучасного вчителя в умовах інституту післядипломної освіти. Inclusion and diversity : науковий журнал. Випуск 3, 2024. 63-67.

У статті представлено та розкрито особливості застосування кейс-методу в підвищенні інклюзивної компетентності педагогів закладів загальної середньої освіти. Інклюзивна компетентність вимагає високого рівня підготовленості, професіоналізму, творчості, не тільки володіння педагогічними знаннями, але і здатності застосовувати їх у нестандартних ситуаціях, які часто виникають у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами. Такого рівня інклюзивної компетентності, який дозволить вчителю ефективно здійснювати власну професійну діяльність в умовах спільного навчання та виховання дітей з особливими освітніми потребами та їх нормотиповими однолітками. Забезпечення психолого-педагогічного супроводу вчителів та асистентів-вчителів, індивідуальної підтримки навчальної діяльності кожного слухача під час дистанційного навчання потребує зміни позиції викладача з інформатора, транслятора знань, контролера на консультанта, модератора, тьютора, фасилітатора. Кейс-метод представлено як систему ситуаційних вправ. що дає змогу наблизити курси підвищення кваліфікації вчителів та асистентів учителів до вирішення реальних практичних ситуацій. Він сприяє розвитку винахідливості, вмінню вирішувати проблеми, розвиває здібності проводити аналіз і діагностику проблем. Зазначено, що викладач виступає в ролі координатора роботи, не нав’язує свою точку зору, але спрямовує  думку слухачів курсів підвищення кваліфікації у потрібному напрямку за допомогою навідних запитань. Кейс-метод постійно активізує увагу слухачів, формує самостійність мислення та цілеспрямованість особистості, що в умовах європейської та світової інтеграції забезпечить реалізацію професійного та інтелектуального потенціалу. Описано основні типи кейсів: кейс-випадок, кейс-вправа, кейсситуація та проілюстровано прикладами із практики.

Ключові слова: інклюзивна компетентність, кейс-метод, курси підвищення кваліфікації, освіта дорослих.

Статистика кількість переглядів85 кількість завантажень12
Ще статті цього автора