index copernicus
+38 (03849) 2-70-64

Шульженко О.Є. - Психологічні чинники професійної самосвідомості педагогів інклюзивної форми освіти

05.09.2024

Відомості про автора: ШУЛЬЖЕНКО Олександр, кандидат психологічних наук, викладач Українського державного університету імені Михайла Драгоманова (Київ, Україна). У колі наукових інтересів: підготовка фахівця до роботи у спеціальній освіті.

Відомості про наявність друкованих статей: 1. Шульженко О.Є. Методологічні основи формування професійної компетентності майбутнього психолога під час контактної взаємодії з аутичними дітьми. Науковий часопис. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія: зб. наук. праць. 2014. № 26. С. 421-426. 2. Шульженко О.Є. Емоційна стабільність як чинник особистісної готовності майбутнього психолога до корекційної роботи з аутичними дітьми. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки): зб. наук. праць. Вип. V, у 2-х т. 2015. Т. 2. С. 378-390. 3. Шульженко О.Є. Показники емоційної стійкості студентів як компонента психологічної  готовності до роботи з аутичними дітьми. Науковий часопис. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. У 2-х ч. № 32. 2016. Ч. 2. С. 307-314.

У статті розглядаються самосвідомості питання передумов формування професійної педагогів які працюють з дітьми із дизонтогенетичними порушеннями (інтелектуальні, аутистичні, мовленнєві, регуляторні, поведінкові, кінестетичні) в навчальних закладах. Встановлено, що в українських публікаціях недостатньо розкрита модель психологічної готовності таких педагогів для професійної реалізації інтеграційного освітнього процесу. Встановлено що сприймання педагогами без спеціальної освіти ускладнено відсутністю компетентностей (знань) про клініко психологічні особливості дітей із порушеннями психофізичного розвитку та специфіки навчально-корекційної та розвитково-виховної роботи з ними. Виявлено параметри професійного усвідомлення педагогами значущості розширення їхніх фахових функцій по типу професійного функціонування корекційних педагогів, логопедів, ортопедагогів, спеціальних (практичних) психологів. Запропоновано вважати необхідність формування розширення меж професійної самосвідомості своєю актуальністю ролі педагогічної значущості корекційно-технологічним опрацюванням спеціальних методів та прийомів роботи фахівця спеціальної освіти є нашою подальшою дослідницькою працею. Автором запропоновано шляхи формування у педагогів інклюзивної форми освіти професійної самосвідомості.

Ключові слова: діти з особливими освітніми потребами, інклюзивна форма освіти, педагоги, професійна самосвідомість.

 

Статистика кількість переглядів11 кількість завантажень0