index copernicus
+38 (03849) 2-70-64

Шевченко В.М. - Становлення та розвиток освіти для дітей із сенсорними порушеннями в україні та польщі

08.09.2018

Відомості про автора: Шевченко Володимир, докторант Інституту спеціальної педагогіки НАПН України, Київ, Україна. Коло наукових інтересів: історія сурдопедагогіки, раннє втручання, реабілітація дітей із кохлеарними імплантами.

У статті автор аналізує становлення та розвиток системи освіти для дітей із сенсорними порушеннями. Автор дає стислу порівняльну характеристику розвитку системи освіти для дітей з порушеннями слуху та зору в Україні та Польщі. У статті автор звертає увагу на те, що сурдопедагогіка в двох країнах зародилася на початку ХІХ століття, а тифлопедагогіка – у другій половині ХІХ століття. Обидві системи пройшли тривалий шлях свого розвитку: від опіки таких дітей до розуміння щодо їх навчання та виховання, від диференціації до інтеграції та включення їх у загальноосвітнє середовище, тобто інклюзії. Автор зазначає, що у ХІХ – на початку ХХ століття спеціальні заклади для дітей з порушеннями слуху та зору не входили до державної системи освіти і їх кількість була незначною. У другій половині ХХ століття почалася стрімка розбудова спеціальної освіти. У кінці ХХ – на початку ХХІ століття в Україні та Польщі розпочалася суттєва модернізація системи освіти для дітей із сенсорними порушеннями.

Ключові слова: діти із сенсорними порушеннями, діти з порушеннями слуху, діти з порушеннями зору, сурдопедагогіка, тифлопедагогіка, реформування системи освіти.

Статистика кількість переглядів1237 кількість завантажень432