index copernicus
+38 (03849) 2-70-64

Сімко А.В. - Психолого-педагогічні особливості організації рухової активності дітей дошкільного віку з психофізичними порушеннями в сім’ї

05.04.2017

Відомості про автора: Сімко Алла Володимирівна, кандидат психологічних наук, старший викладач кафедри логопедії та спеціальних методик Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Кам’янець-Подільський, Україна.

У статті  здійснено аналіз психолого-педагогічних засад організації рухової активності дітей дошкільного віку з вадами інтелекту в сім’ях. Розглянуто мотиви та смисл основних видів діяльності дітей та можливість застосування фізичних вправ, як універсального засобу рухової активності для покращення порушень психомоторного розвитку розумово відсталих дітей дошкільного віку. Проведено теоретичний аналіз наукових досліджень щодо проблеми рухової активності дітей з відхиленнями в інтелектуальній сфері. Визначено вплив рухової активності на психомоторний розвиток розумово відсталих  дітей дошкільного віку та особливості її застосування у здійсненні корекційної роботи у сімейному вихованні. Доведено, що недостатня рухова активність розумово відсталих дітей негативно впливає на їх організм, але необхідно враховувати, що зайва рухова активність веде до негативних функціональних змін в серцево-судинній системі дошкільника, тому необхідно враховувати індивідуальні особливості рухових можливостей кожної дитини. Надано перелік найбільш корисних фізичних вправ та запропоновано основні положення організації фізичної активності для дітей дошкільного віку з інтелектуальними порушеннями.

Ключові слова: рухова активність, фізичне виховання, фізичні вправи, психомоторний розвиток, дошкільники з психофізичними порушеннями.

Статистика 281 69