index copernicus
+38 (03849) 2-70-64
Актуальні питання
корекційної освіти
(педагогічні науки)

Чопік О.В. - Психолого-педагогічний супровід дітей з ДЦП в інклюзивному закладі

26.05.2017

Відомості про автора: Чопік Олена Василівна, кандидат педагогічних наук, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Кам’янець-Подільський, Україна. У колі наукових інтересів: проблема формування колективу учнів інклюзивного класу, особливості навчання дітей з порушеннями опорно-рухового апарату.  

Стаття присвячена актуальній проблемі психолого-педагогічного супроводу дітей з дитячим церебральним паралічем в інклюзивному закладі. Проаналізовано та узагальнено праці вчених, у яких висвітлено проблему організації навчально-виховного процесу дітей з ДЦП в умовах інклюзивного навчання. Розглянуто поняття, форми, симптоми ДЦП. Визначено сутність психолого-педагогічного супроводу учнів з ДЦП. З’ясовано умови ефективності інклюзивної освіти дітей з ДЦП. Наголошено, що результативність психолого-педагогічного супроводу залежить від тісної співпраці усіх спеціалістів, зокрема, класного керівника, вчителів-предметників, корекційного педагога (ортопедагога, олігофренопедагога), вчителя-логопеда, асистента-вчителя, спеціального і практичного психологів, соціального педагога, батьків дітей. У статті описано роль кожного фахівця у психолого-педагогічному супроводі школяра з ДЦП. Зазначено форми методичної роботи, за допомогою яких формується готовність педагогів, учнів, їхніх батьків до інклюзивного навчання дітей з ДЦП.

Ключові слова: психолого-педагогічний супровід, діти з дитячим церебральним паралічем, інклюзивний заклад.