index copernicus
+38 (03849) 2-70-64
Актуальні питання
корекційної освіти
(педагогічні науки)

Шереметьєва О.В., Трофімова Н.Є. - «Педагогічний діагноз» мовного розвитку в ранньому віці

26.05.2017

Відомості про автора: Шереметьєва Олена Вікторівна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри спеціальної педагогіки, психології і предметних методик, ФГБОУ ВО «Южно-Уральский государственный гуманитарно-педагогический университет», Челябінськ, Росія. У колі наукових інтересів: логопедія раннього віку.

У статті розглядається питання  кваліфікації мовної недостатності у формі логопедичного висновку дітей раннього віку. Актуальність даного питання,обумовлена збільшенням  дітей,що мають порушення мовного розвитку різного генезу, котрi не дозволяють надалі повноцінно социалізуватись, засвоювати програму  дошкільних установ, а потiм шкільну програму. Рання діагностика, попереджувальні або коректувальні заходи,що проводяться з дітьми раннього віку, дають можливість мінімізувати ризики виникнення надалі вторинних відхилень. У свою чергу, така робота повинна спиратися на висновок, який дасть фахівець. Тому виникає необхідність логопедичного висновку саме для даної категорії дітей, який чітко відображатиме мовну патологію, прогноз, коректувальні заходи. В даний час існують труднощі із застосуванням того або іншого логопедичного висновку для дітей саме раннього віку, оскільки немає підкріплення нормативно-правовими актами. У мiнливому просторі з'являється необхідність рухатися вперед, враховуючи нове в логопедії і вживання цих знань у тому числі при  формулюванні  логопедичного висновку.

Ключові слова: логопедичний висновок в ранньому віці, педагогічний діагноз, затримка мовного розвитку, відхилення в розвитку мови,  відхилення в опануванні мови,  діти раннього віку, психомовний розвиток дітей раннього віку, відхилення в мовному розвитку, типи відхилення в опануванні мови.