index copernicus
+38 (03849) 2-70-64

Гаврилова Наталія - Особливості формування логопедичного висновку: лінгвістичний та психолінгвістичний аспект

24.08.2024

Відомості про автора: ГАВРИЛОВА Наталія – кандидат психологічних наук, професор кафедри логопедії і спеціальних методик Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка.

Процес формування логопедичного висновку за результатами вивчення та оцінювання мовлення як функціональної системи є вагомою складовою роботи вчителів логопедів інклюзивно-ресурсних центрів, закладів дошкільної та загальної середньої освіти, реабілітаційних центрів тощо. Пріоритетним питанням сьогоднішнього етапу професійного становлення цих фахівців є подальше удосконалення у них умінь працювати в команді психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами не шляхом дублювання один одного, а взаємодоповнення на чіткій аргументованій та зрозумілій основі. За таких умов виникає необхідність подальшого удосконалення інструментарію для проведення логопедичної діагностики та написання логопедичного висновку.
Представлене у публікації дослідження є лише першим кроком на шляху формування нових підходів щодо вивчення та оцінювання стану розвитку мовлення у осіб різних вікових категорій. На підставі науково-теоретичного аналізу було розроблено та представлено найбільш загальну модель логопедичного висновку, що включає різні компоненти мовлення, які на нашу думку мають бути представленими у ньому.

Ключові слова: логопедичний висновок, лінгвістичний підхід, психолінгвістичний підхід.

Статистика кількість переглядів41 кількість завантажень3
Ще статті цього автора