index copernicus
+38 (03849) 2-70-64

Випуск 23 2024

Прядко Л.О. - Застосування кейс-методу в підвищенні інклюзивної компетентності педагогів закладів загальної середньої освіти
Прядко Л.О. - Застосування кейс-методу в підвищенні інклюзивної компетентності педагогів закладів загальної середньої освіти
Відомості про автора: ПРЯДКО Любов, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки, спеціальної освіти та менеджменту Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, м. Суми, Україна. У колі наукових інтересів: реалізація інклюзивної освіти в Україні, диференційований підхі...
Л. Стахова, К. Зелінська-Любченко, А. Кравченко А. - Логоритмічні вправи в процесі корекції порушень мовлення дітей дошкільного віку
Л. Стахова, К. Зелінська-Любченко, А. Кравченко А. - Логоритмічні вправи в процесі корекції порушень мовлення дітей дошкільного віку
Відомості про автора: СТАХОВА Лариса, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри логопедії Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка, Суми, Україна. У колі наукових інтересів: проблема корекції порушень загального недорозвитку мовлення в дітей дошкільного віку. ЗЕЛІНСЬК...
Стахова Л., Поваляшко Н. - Розвиток діалогічного мовлення в дітей із загальним недорозвитком мовлення
Стахова Л., Поваляшко Н. - Розвиток діалогічного мовлення в дітей із загальним недорозвитком мовлення
Відомості про автора: СТАХОВА Лариса, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри логопедії Сумського державногопедагогічного університету імені А. С. Макаренка, Суми, Україна. У колі наукових інтересів: проблема корекції порушень загального недорозвинення мовлення у дітей дошкільного віку. ПОВАЛЯШК...
KLEIN V., SILONOVA V. - Attitudes of teaching staff towards the work of kindergarten school support teams in Slovakia
KLEIN V., SILONOVA V. - Attitudes of teaching staff towards the work of kindergarten school support teams in Slovakia
The research focuses on exploring the views of kindergarten teaching staff on inclusive education, with an emphasis on the position and roles of school support team members. It explores the views and attitudes of kindergarten principals, teachers and teaching assistants towards the professions of sc...
Супрун М.О., Супрун Д.М., Марціновська І.П. - Професор О.М. Грабов та українська спеціальна педагогіка
Супрун М.О., Супрун Д.М., Марціновська І.П. - Професор О.М. Грабов та українська спеціальна педагогіка
Відомості про авторів: СУПРУН Микола, доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри спеціальної освіти Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського, Миколаїв, Україна. У колі наукових інтересів: спеціальна педагогіка, корекційна педагогіка, пенітенціарна педагогіка і п...
Ткач О.М. - Особливості проявів немовленнєвих симптомів у дітей з моторною алалією
Ткач О.М. - Особливості проявів немовленнєвих симптомів у дітей з моторною алалією
Відомості про автора: ТКАЧ Оксана, кандидат педагогічних наук, доцент, старший викладач кафедри логопедії та спеціальних методик факультету спеціальної освіти, психології та соціальної роботи Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. У колі наукових інтересів: методологі...
Хохліна О.П., Синьов В.М. - До проблеми психологічного обгрунтування принципу свідомості навчання учнів з ментальними порушеннями
Хохліна О.П., Синьов В.М. - До проблеми психологічного обгрунтування принципу свідомості навчання учнів з ментальними порушеннями
Відомості про авторів: ХОХЛІНА Олена – доктор психологічних наук, професор, професор кафедри авіаційної психології Національного авіаційного університету, м. Киїів, Україна. У колі наукових інтересів: теоретико-методологічними проблеми загальної, спеціальної психології та педагогіки; проблема корекц...
Шульженко О.Є. - Психологічні чинники професійної самосвідомості педагогів інклюзивної форми освіти
Шульженко О.Є. - Психологічні чинники професійної самосвідомості педагогів інклюзивної форми освіти
Відомості про автора: ШУЛЬЖЕНКО Олександр, кандидат психологічних наук, викладач Українського державного університету імені Михайла Драгоманова (Київ, Україна). У колі наукових інтересів: підготовка фахівця до роботи у спеціальній освіті. Відомості про наявність друкованих статей: 1. Шульженко О....
Савицька Н. І. - Стимуляція фонаційно-артикуляторних вмінь у контексті терапії дисфагії в постінсультних пацієнтів з трахеостомою
Савицька Н. І. - Стимуляція фонаційно-артикуляторних вмінь у контексті терапії дисфагії в постінсультних пацієнтів з трахеостомою
Відомості про автора: Савицька Надія, асистент кафедри логопедії та спеціальних університету методик Кам’янець-Подільського національного імені Івана Огієнка, Кам’янець Подільський, Україна. У колі наукових інтересів: корекція афатичнихпорушень та відновлення функції ковтання у дорослих з органічним...

УДК 376-056.2/.3(082)я431

ББК 74.30

А-43

Рецензенти:

  • В. Гладуш - Доктор педагогічних наук, професор Католицького універстету Ружомбероку, Республіка Словаччина
  • Д. Шульженко - Доктор педагогічних наук, професор кафедри психокорекційної педагогіки та реабілітології Українського державного університету імені Михайла Драгоманова 
  • O. Бєлова  - Доктор педагогічних наук, доцент кафедри логопедії і логопсихології Кам’янецьПодільського національного університету імені Івана Огієнка 

Редакційна колегія

  • В. Бондар, - дійсний член НАПН України; доктор педагогічних наук, професор
  • Ю. Бондаренко, доктор педагогічних наук, професор;
  • Н. Гаврилова, кандидат психологічних наук, доцент;
  • О. Гаврилов, кандидат психологічних наук, професор (головний редактор);
  • В. Гладуш, доктор педагогічних наук, професор;
  • І. Демченко, доктор педагогічних наук, професор;
  • Т. Докучинакандидат педагогічних наук, доцент;
  • І. Івашкевич, кандидат психологічних наук, старший викладач;
  • В. Кляйн, доктор наук, доцент;
  • І. Кобель, доктор наук, доцент;
  • О. Константинів, кандидат педагогічних наук, доцент (відповідальний секретар);
  • Е.М. Кулеша, доктор наук, професор;
  • Я. Лащік, доктор гуманітарних наук, професор;
  • І. Мартиненко, доктор психологічних наук, доцент;
  • О. Мартинчук, доктор педагогічних наук, професор;
  • С. Миронова, доктор педагогічних наук, професор;
  • М. Панов, кандидат психологічних наук, доцент;
  • О. Позднякова, кандидат педагогічних наук, доцент;
  • Л. Руденко, доктор психологічних наук, професор;
  • В. Синьов, доктор педагогічних наук, професор, дійсний член НАПН України (науковий редактор);
  • Т. Скрипник, доктор педагогічних наук, професор;
  • Д. Супрун, доктор педагогічних наук, доцент;
  • М. Супрун, доктор педагогічних наук, професор;
  • А. Шевцов, доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України;
  • М. Шеремет, доктор педагогічних наук, професор;
  • С. Яковлева, доктор педагогічних наук, професор

Друкується за ухвалою Вченої ради Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка (протокол №-- від ------ 2023 року)

А-43 Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки): збірник наукових праць: Вип. 23 / за ред. О. Гаврилова. Кам’янець-Подільський: Видавець Ковальчук О.В., 2024. 378 с.

ISSN 2413-2578

ISSN 2706-7173 (online)

ICV 2020 81.40

DOI 10.32626/2413-2578.2024-23

У збірнику наукових праць, заснованому у 2010 році Кам'янець-Подільським національним університетом імені Івана Огієнка, висвітлюються актуальні питання спеціальної освіти та проблеми інклюзивної форми навчання. У ньому представлено широкий спектр наукових розробок вітчизняних та закордонних дослідників.
У наукових працях аналізуються сучасні підходи до організації навчально-виховної, корекційно-розвивальної та реабілітаційної роботи, а також представлені розробки спеціалістівпрактиків, які працюють з різними віковими категоріями дітей з особливими освітніми потребами як в різних типах навчально-виховних і освітньо-реабілітаційних установ, так і в умовах інклюзивної форми навчання та сімейного середовища. Окремо висвітлюються проблеми осіб з порушеннями психофізичного розвитку після закінчення освітніх установ і відповідні напрямки роботи з ними. Збірник наукових праць адресується науковцям, практикам, докторантам та аспірантам, магістрантам і здобувачам вищої освіти спеціальності 016 Спеціальної освіта, батькам, які виховують дітей з особливими освітніми потребами, а також всім тим, хто цікавиться питаннями спеціальної освіти та організації інклюзивної форми навчання.

ISSN 2413-2578

ISSN 2706-7173 (online)

ICV 2020 81.40

DOI 10.32626/2413-2578. 2024-23

Свідотцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації серія КВ № 16428-4900Р від 13.03.2010 р.

УДК 376 (082)

ББК 74.30

© Автори статей, 2024