index copernicus
+38 (03849) 2-70-64

Випуск 23 2024

Brčiaková Z., Čarnická M. - Spolupráca rodiny a školy pri výchove a vzdelávaní žiakov s adhd
Brčiaková Z., Čarnická M. - Spolupráca rodiny a školy pri výchove a vzdelávaní žiakov s adhd
Contact : Zuzana BRČIAKOVÁ, PhD. Katolícka univerzita v Ružomberku Katedra špeciálnej pedagogiky. Ružomberok. SLOVAKIA.Mgr. Marcela ČARNICKÁ, PhD. Katolícka univerzita v Ružomberku. Katedra špeciálnej pedagogiky. Ružomberok. SLOVAKIA. Brčiaková Z., Čarnická M. Spolupráca rodiny a školy pri výchove ...
Буйняк М.Г., Олійник А.Ю. - Дослідження інклюзивної компетентності вихователів закладів дошкільної освіти
Буйняк М.Г., Олійник А.Ю. - Дослідження інклюзивної компетентності вихователів закладів дошкільної освіти
Відомості авторів: БУЙНЯК Мар’яна, кандидат психологічних наук, доцент, старший викладач кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Кам’янець-Подільський, Україна. У колі наукових інтересів: реалізація педагогіки партнерства в сп...
KONIECZNA А., BIAŁEK І. - Wyzwania w komunikacji między rodzicami a dorastającymi dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną na temat seksualności i związków oraz sposoby wspierania rodziców przez specjalistów
KONIECZNA А., BIAŁEK І. - Wyzwania w komunikacji między rodzicami a dorastającymi dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną na temat seksualności i związków oraz sposoby wspierania rodziców przez specjalistów
Contact : Ilona BIAŁEK, Szkoła Specjalna w Płocku, Polska; Agnieszka KONIECZNA, Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie,Polska. Parents usually act as the main sex educators for their children with intellectual disabilities, as they are aware that relying solely on school sex education would ...
Вержиховська О., Тукало Л. - Розвиток та корекція словеснологічного мислення у молодших школярів з інтелектуальними порушеннями
Вержиховська О., Тукало Л. - Розвиток та корекція словеснологічного мислення у молодших школярів з інтелектуальними порушеннями
Відомості про авторів: ВЕРЖИХОВСЬКА Олена, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри психолого-медико-педагогічнихоснов корекційної роботи Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Кам’янець-Подільський, Україна. У колі наукових інтересів: проблема розвитку, навчання т...
Гаврилов О. Акменс Л. - Проєкт соціально орієнтованої моделі організації освітнього простору для дітей з порушеннями інтелекту помірного ступеня
Гаврилов О. Акменс Л. - Проєкт соціально орієнтованої моделі організації освітнього простору для дітей з порушеннями інтелекту помірного ступеня
Відомості про автора: ГАВРИЛОВ Олексій, кандидат психологічних наук, професор, професор кафедри логопедії та спеціальних методик Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Кам’янець-Подільський, Україна. У колі наукових інтересів: психологія осіб з порушеннями інтелектуа...
Гаврилова Наталія - Особливості формування логопедичного висновку: лінгвістичний та психолінгвістичний аспект
Гаврилова Наталія - Особливості формування логопедичного висновку: лінгвістичний та психолінгвістичний аспект
Відомості про автора: ГАВРИЛОВА Наталія – кандидат психологічних наук, професор кафедри логопедії і спеціальних методик Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Процес формування логопедичного висновку за результатами вивчення та оцінювання мовлення як функціональної...
Галецька Ю. - Рівні мовленнєвого розвитку у дітей з комбінованими порушеннями
Галецька Ю. - Рівні мовленнєвого розвитку у дітей з комбінованими порушеннями
Відомості про автора: ГАЛЕЦЬКА Юлія – кандидат педагогічних наук, доцент, старший викладач кафедри логопедії та спеціальних методик Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. У дітей з комбінованими порушеннями спостерігаються порушення змістовної сторони мовлення та ви...
Гладуш В., Ковачова Б., Дудек М. - Навчання дітей дошкільного віку з проявами диспраксії як актуальна науковопедагогічна проблема
Гладуш В., Ковачова Б., Дудек М. - Навчання дітей дошкільного віку з проявами диспраксії як актуальна науковопедагогічна проблема
Відомості про авторів: ГЛАДУШ Віктор, доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри спеціальної педагогіки Католицького університету в Ружомберку, Словаччина; професор кафедри психології, логопедії та інклюзивної освіти Житомирського державного університету імені Івана Франка, Україна. У колі...
Голуб Н.М. - Особливості роботи з розвитку комунікативної функції в молодших школярів із загальним недорозвиненням мовлення
Голуб Н.М. - Особливості роботи з розвитку комунікативної функції в молодших школярів із загальним недорозвиненням мовлення
Відомості про автора: ГОЛУБ Наталія, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри спеціальної педагогіки Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди, Харків, Україна. У колі наукових інтересів: проблеми корекційнорозвиткової роботи з молодшими школярами із порушеннями у...
Дмітрієва О.І., Швець О.І. - Організаційні засади діяльності Кам’янець-Подільського НРЦ: історія і сучасність
Дмітрієва О.І., Швець О.І. - Організаційні засади діяльності Кам’янець-Подільського НРЦ: історія і сучасність
Відомості про авторів: ДМІТРІЄВА Оксана, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Кам’янець-Подільський, Україна. У колі наукових інтересів: правова освіта школярів з порушеннями слуху, психол...
Єфименко М.М. - Педагогічний стрінгінг як інноваційний напрям корекції кистьового предметного праксису в дітей із особливими освітніми потребами
Єфименко М.М. - Педагогічний стрінгінг як інноваційний напрям корекції кистьового предметного праксису в дітей із особливими освітніми потребами
Відомості про автора: ЄФИМЕНКО Микола, доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри прикладної психології та логопедії Бердянського державного педагогічного університету, Запоріжжя, Україна. У колі наукових інтересів: проблематика розвитку та корекції всіх видів праксису в дітей із особливи...
Константинів О. - Особливості розвитку самоконтролю у дітей з дизграфією
Константинів О. - Особливості розвитку самоконтролю у дітей з дизграфією
Відомості про автора: Оксана Константинів, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри логопедії та спеціальних методикКам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Завдяки вивченню писемного мовлення вченими різних галузей наукового знання, було з’ясовано, що писемне мовл...
Левицький В., Співак В. - Особливості розвитку дрібної моторики та зорово-моторних функцій у дітей дошкільного віку з інтелектуальними порушеннями у контексті підготовки до письма
Левицький В., Співак В. - Особливості розвитку дрібної моторики та зорово-моторних функцій у дітей дошкільного віку з інтелектуальними порушеннями у контексті підготовки до письма
Відомості про автора: ЛЕВИЦЬКИЙ Вадим – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри логопедії і спеціальних методик Кам’янець-Подільського Національного університету імені Івана Огієнка. У колі наукових інтересів: питання навчання та виховання дітей з особливими освітніми потребами. СПІВАК Віталій ...
Лукачович Г., Мілевська О. - Результати вивчення природничо-екологічної компетентності старших дошкільників із загальним недорозвиненням мовлення
Лукачович Г., Мілевська О. - Результати вивчення природничо-екологічної компетентності старших дошкільників із загальним недорозвиненням мовлення
Відомості про авторів: ЛУКАЧОВИЧ Галина, аспірантка 3 курсу спеціальності 016 Спеціальна освіта Кам’янець-Подільськогонаціонального університету імені Івана Огієнка, Кам’янецьПодільський, Україна. У колі наукових інтересів: проблема формування лексико-семантичних умінь у дошкільників з загальним нед...
Луцько К.В., Мартинчук О.В. - Інтегративна спеціальна педагогіка в сучасних реаліях суспільного розвитку
Луцько К.В., Мартинчук О.В. - Інтегративна спеціальна педагогіка в сучасних реаліях суспільного розвитку
Відомості про авторів: ЛУЦЬКО Катерина, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник, доцент кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, Київ, Україна. У колі наукових...
Мороз Л. - Організація консультування батьків дітей із порушенням психофізичного розвитку в закладі дошкільної освіти
Мороз Л. - Організація консультування батьків дітей із порушенням психофізичного розвитку в закладі дошкільної освіти
Відомості про автора: МОРОЗ Людмила, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри логопедії Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка, м. Суми, Україна. У колі наукових інтересів: психолого-педагогічний супровід дітей із порушеннями розвитку; корекція та розвиток рухових ф...
Мякушко О., Костенко Т. - Психофізіологічний підхід до подолання мовленнєвої тривожності у дітей з мовленнєвими порушеннями
Мякушко О., Костенко Т. - Психофізіологічний підхід до подолання мовленнєвої тривожності у дітей з мовленнєвими порушеннями
Відомості про авторів: МЯКУШКО Оксана, кандидат психологічних наук, старший науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка, м. Київ, Україна. У колі наукових інтересів: проблема розвитку передум...
Ніколенко Л.М. - Корекційно-розвиткові послуги для дітей з освітніми труднощами під тиском війни
Ніколенко Л.М. - Корекційно-розвиткові послуги для дітей з освітніми труднощами під тиском війни
Відомості про автора. НІКОЛЕНКО Л. М., кандидатка педагогічних наук, доцентка, завідувачка кафедри педагогіки та спеціальної освіти Дніпровського національного університету імені Олеся Гончара, Дніпро, Україна. У колі наукових інтересів: професійна підготовка майбутніх педагогів галузі спеціальної о...
Опалюк О., Лісова Л., Матвіїв К. - Своєрідність впровадження естетотерапії у корекційно-педагогічну діяльність логопеда
Опалюк О., Лісова Л., Матвіїв К. - Своєрідність впровадження естетотерапії у корекційно-педагогічну діяльність логопеда
Відомості про авторів. ОПАЛЮК Олег, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри психолого-медико-педагогічних основ корекційної роботи факультету спеціальної освіти, психології і соціальної роботи Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Україна. ЛІСОВА Людмила, канди...
Пахомова Н., Губарь О., Коваленко В., Баранець І. - Формування просторової орієнтації у дітей з церебральними порушеннями
Пахомова Н., Губарь О., Коваленко В., Баранець І. - Формування просторової орієнтації у дітей з церебральними порушеннями
Відомості про авторів: ПАХОМОВА Наталія, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Полтавського національного педагогічного університету імені В. Короленка, Полтава, Україна. У колі наукових інтересів: мовленнєва підготовка дошкільників із порушеннями пс...

УДК 376-056.2/.3(082)я431

ББК 74.30

А-43

Рецензенти:

  • В. Гладуш - Доктор педагогічних наук, професор Католицького універстету Ружомбероку, Республіка Словаччина
  • Д. Шульженко - Доктор педагогічних наук, професор кафедри психокорекційної педагогіки та реабілітології Українського державного університету імені Михайла Драгоманова 
  • O. Бєлова  - Доктор педагогічних наук, доцент кафедри логопедії і логопсихології Кам’янецьПодільського національного університету імені Івана Огієнка 

Редакційна колегія

  • В. Бондар, - дійсний член НАПН України; доктор педагогічних наук, професор
  • Ю. Бондаренко, доктор педагогічних наук, професор;
  • Н. Гаврилова, кандидат психологічних наук, доцент;
  • О. Гаврилов, кандидат психологічних наук, професор (головний редактор);
  • В. Гладуш, доктор педагогічних наук, професор;
  • І. Демченко, доктор педагогічних наук, професор;
  • Т. Докучинакандидат педагогічних наук, доцент;
  • І. Івашкевич, кандидат психологічних наук, старший викладач;
  • В. Кляйн, доктор наук, доцент;
  • І. Кобель, доктор наук, доцент;
  • О. Константинів, кандидат педагогічних наук, доцент (відповідальний секретар);
  • Е.М. Кулеша, доктор наук, професор;
  • Я. Лащік, доктор гуманітарних наук, професор;
  • І. Мартиненко, доктор психологічних наук, доцент;
  • О. Мартинчук, доктор педагогічних наук, професор;
  • С. Миронова, доктор педагогічних наук, професор;
  • М. Панов, кандидат психологічних наук, доцент;
  • О. Позднякова, кандидат педагогічних наук, доцент;
  • Л. Руденко, доктор психологічних наук, професор;
  • В. Синьов, доктор педагогічних наук, професор, дійсний член НАПН України (науковий редактор);
  • Т. Скрипник, доктор педагогічних наук, професор;
  • Д. Супрун, доктор педагогічних наук, доцент;
  • М. Супрун, доктор педагогічних наук, професор;
  • А. Шевцов, доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України;
  • М. Шеремет, доктор педагогічних наук, професор;
  • С. Яковлева, доктор педагогічних наук, професор

Друкується за ухвалою Вченої ради Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка (протокол №-- від ------ 2023 року)

А-43 Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки): збірник наукових праць: Вип. 23 / за ред. О. Гаврилова. Кам’янець-Подільський: Видавець Ковальчук О.В., 2024. 378 с.

ISSN 2413-2578

ISSN 2706-7173 (online)

ICV 2020 81.40

DOI 10.32626/2413-2578.2024-23

У збірнику наукових праць, заснованому у 2010 році Кам'янець-Подільським національним університетом імені Івана Огієнка, висвітлюються актуальні питання спеціальної освіти та проблеми інклюзивної форми навчання. У ньому представлено широкий спектр наукових розробок вітчизняних та закордонних дослідників.
У наукових працях аналізуються сучасні підходи до організації навчально-виховної, корекційно-розвивальної та реабілітаційної роботи, а також представлені розробки спеціалістівпрактиків, які працюють з різними віковими категоріями дітей з особливими освітніми потребами як в різних типах навчально-виховних і освітньо-реабілітаційних установ, так і в умовах інклюзивної форми навчання та сімейного середовища. Окремо висвітлюються проблеми осіб з порушеннями психофізичного розвитку після закінчення освітніх установ і відповідні напрямки роботи з ними. Збірник наукових праць адресується науковцям, практикам, докторантам та аспірантам, магістрантам і здобувачам вищої освіти спеціальності 016 Спеціальної освіта, батькам, які виховують дітей з особливими освітніми потребами, а також всім тим, хто цікавиться питаннями спеціальної освіти та організації інклюзивної форми навчання.

ISSN 2413-2578

ISSN 2706-7173 (online)

ICV 2020 81.40

DOI 10.32626/2413-2578. 2024-23

Свідотцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації серія КВ № 16428-4900Р від 13.03.2010 р.

УДК 376 (082)

ББК 74.30

© Автори статей, 2024