index copernicus
+38 (03849) 2-70-64

Лісова Л.І. - Особливості труднощів переказу тексту арифметичної задачі молодшими школярами з тяжкими порушеннями мовлення

07.09.2018

Відомості про автора. Лісова Людмила Іванівна, кандидат педагогічних наук, асистент кафедри логопедії та спеціальних методик факультету корекційної та соціальної педагогіки і психології Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Україна.

Lisova L. Specification of difficulties in arithmetic encountered by the primary school pupils with severe speech disorders / International Journal of Pedagogy, Innovation and New Technologies. – Warsaw.: Maria Grzegorzewska University, Vol. 2, No. 1, 2015, pp. 53-57.

У запропонованій статті подано результати дослідження особливостей труднощів під час переказу тексту арифметичної задачі молодшими школярами з тяжкими порушеннями мовлення та на їх основі виділено рівні сформованості даної навички. Переказ з певною метою використовується на всіх уроках. Зокрема, на уроках математики переказ посідає вагоме місце при організації роботи над арифметичною задачею. В результаті експериментального дослідження виявлено, що на етапі переказу змісту арифметичної задачі у молодших школярів з тяжкими порушеннями мовлення спостерігалися різні типи труднощів. Зокрема, неточність переказу тексту задачі, недостатня цілісність переказу тексту задачі, недостатня самостійність при переказі тексту арифметичної задачі. Також, не всі діти з тяжкими порушеннями мовлення достатньо самостійні у процесі переказу арифметичної задачі, а тому надавали різні форми допомоги: повторно читали (1-3 разів); читання вчителем (1-3 разів); навідні запитання; переказ тексту частково. Але було виявлено школярів, які навіть після надання допомоги текст задачі не переказували. Ці особливості враховані у процесі розрахунку бальної оцінки особливостей переказу арифметичної задачі. Усі форми допомоги пропонувались поступово. Таким чином, було визначено рівень самостійності дітей з тяжкими порушеннями мовлення в процесі роботи над текстом арифметичної задачі. Після проведеного аналізу матеріалів дослідження визначено, що залишається доволі великий відсоток молодших школярів з тяжкими порушеннями мовлення до кінця початкової школи, які ще потребують значної допомоги в процесі роботи над переказом тексту арифметичної задачі.

Ключові слова: арифметична задача, загальноосвітня школа, молодший шкільний вік, переказування, тяжкі порушення мовлення.

 

Статистика 15 6
Ще статті цього автора