корекційної освіти
(педагогічні науки)
Гаврилов О. Акменс Л. - Проєкт соціально орієнтованої моделі організації освітнього простору для дітей з порушеннями інтелекту помірного ступеня
Відомості про автора: ГАВРИЛОВ Олексій, кандидат психологічних наук, професор, професор кафедри логопедії та спеціальних методик Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Кам’янець-Подільський, Україна. У колі наукових інтересів: психологія осіб з порушеннями інтелектуального розвитку; методики навчання дітей з порушеннями мовленнєвого та інтелектуального розвитку; організація роботи з особами з помірним ступенем порушення інтелектуального розвитку.
Відомості про наявність друкованих статей: 1. Гаврилов О. (2009). Особливі діти в закладі і соціальному середовищі. Кам’янецьПодільський. Аксіома. 308 с. 2. Гаврилов О., Липа В., Ляшенко О, Левицький В., Кулеша Є., Данільченко В. (2017). Прикладна корекційна психопедагогіка: олігофренопедагогіка. Кам’янецьПодільський. ТОВ ‟Друк-Сервіс”. 600 с. 3. Havrilov О., Hladush V., Symko A., Šilonová V. (2021). Level-balanced psychomotor support program for preschool children with Intellectual Disabilities. Life Span and Disability XXIV, 1 (2021), 113-131 (Journal promoted by the Unit of Psychology Oasi Research Institute – IRCCS, Troina, Italy) URL: http://www.lifespanjournal.it/Client/rivista/ENG103_Full%20Issue_Vol.%20XXIV%20n.1%202021.pdf Scopus
У статті запропонований проєкт соціально орієнтованої моделі організації освітнього простору для дітей із порушеннями інтелекту помірного ступеня, які перебувають на навчання у загальноосвітньому спеціальному закладі. При цьому використання у освітньому просторі соціально орієнтованої моделі, яка включає в себе навчання як основу формування соціально ціннісних компетенцій, формування індивідуальної траєкторії розвитку, створення спеціально організованого освітнього простору, організацію архітектурного класного дизайну з урахуванням потреб дітей з помірним ступенем порушення інтелекту дозволить оптимізувати цей процес і включити в нього соціально ціннісні і соціально значущі для них аспекти. Соціально орієнтована модель освітнього простору дасть можливість оптимально підходити до учбового навантаження таких учнів, значно ефективніше і доцільніше використовувати можливості педагогів, які з ними працюватимуть.
Ключові слова: помірний ступінь порушення інтелекту, модель соціально орієнтованого освітнього простору, індивідуальна
траєкторія розвитку, архітектурний класний дизайн, компетентності, навчання.