index copernicus
+38 (03849) 2-70-64

Л. Стахова, К. Зелінська-Любченко, А. Кравченко А. - Логоритмічні вправи в процесі корекції порушень мовлення дітей дошкільного віку

01.09.2024

Відомості про автора: СТАХОВА Лариса, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри логопедії Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка, Суми, Україна. У колі наукових інтересів: проблема корекції порушень загального недорозвитку мовлення в дітей дошкільного віку.

ЗЕЛІНСЬКА ЛЮБЧЕНКО Катерина, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри логопедії Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка, Суми, Україна. У колі наукових інтересів: проблема надання допомоги дітям з порушеннями мовленнєвого розвитку.

КРАВЧЕНКО Анатолій, кандидат педагогічних наук, професор кафедри логопедії Сумського державного педагогічного університету  імені А. С. Макаренка, Суми, Україна. У колі наукових інтересів: проблема надання допомоги дітям з порушеннями мовленнєвого розвитку.

Стахова Л. Логоритміка в системі нейропсихологічної реабілітації після інсульту. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки). 2020, Вип. 16, том1. С. 133-141. ЗелінськаЛюбченко К. Логоритмічні вправи як засіб корекції порушень мовлення дітей дошкільного віку Сучасні проблеми логопедії та реабілітації : матеріали ХІ Всеукраїнської заочної науково-практичної конференції (17 листопада 2023 року, м. Суми). Кравченко А. Рухлива гра як засіб корекції порушень мовлення на логопедичних заняттях Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. 2018. № 61. С. 285-288

У статті висвітлюється питання використання логоритмічних вправ у процесі корекції порушень мовлення дітей дошкільного віку. Логоритмічні вправи є одним з найефективніших методів корекції порушень мовлення, особливість яких полягає в поєднанні мовлення, музики та рухів в спеціальних комплексних вправах, що відбувається завдяки ритму. Зазначено, що основою логопедичної ритміки є ритм, що організовує та дисциплінує будь-яку дію, допомагає регулювати поведінку дитини, є ключем до корекції мовлення, допомагає дітям із порушеннями мовлення відчути ритм у рухах та задіяти його під час мовлення. Визначено напрями логоритміки (розвиток музичного сприйняття, формування музично  ритмічних навичок, формування вміння змінювати швидкість, плавність та зміст рухів, формування вміння самостійно починати рух після музичного вступу) та принципи організації корекційної роботи з подолання мовленнєвих порушень в дітей дошкільного віку (принципи системного підходу, комплексного підходу, індивідуального підходу, наочності, поступового ускладнення завдань, розвитку, емоційності). Зазначено, що логопедична ритміка спрямована на розв’язання оздоровчих, виховних, корекційних та пізнавальних завдань. Представлені методи та прийоми логоритміки, які використовують в роботі з дітьми дошкільного віку із порушеннями мовлення: музичноритмічні. Наведено приклади логоритмічних вправ,що їх можна використовувати в логопедичній роботі з дітьми старшого дошкільного віку із порушеннями мовлення.

Ключові слова: логоритмічні вправи, корекція, порушення мовлення, діти дошкільного віку.

Статистика кількість переглядів75 кількість завантажень10
Ще статті цього автора