корекційної освіти
(педагогічні науки)
Мороз Л. - Організація консультування батьків дітей із порушенням психофізичного розвитку в закладі дошкільної освіти
Відомості про автора: МОРОЗ Людмила, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри логопедії Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка, м. Суми, Україна. У колі наукових інтересів: психолого-педагогічний супровід дітей із порушеннями розвитку; корекція та розвиток рухових функцій в дітей із тяжкими порушеннями мовлення; проблеми професійної підготовки фахівців спеціальності 016 Спеціальна освіта.
У статті визначено, що співпраця з батьками дітей із порушенням психофізичного розвитку стала ключовим чинником успішності інклюзивного освітнього процесу в дошкільному закладі. Така позиція виводить на якісно новий рівень значення сімейного виховання і підвищує вимоги щодо участі батьків у освітньому процесі.
Автор зазначає, що підхід до роботи з батьками дітей має бути індивідуальним, визначатись потребами кожної сім'ї та залежати від конкретної ситуації. Найефективнішими формами роботи з урахуванням диференційованого підходу та педагогічної деонтології визначено індивідуальні консультації: консультації-діалоги; консультативно-навчальні теоретичні заняття; практичні заняття.
Консультації-діалоги у статті розглядаються як спосіб двосторонньої взаємодії, головною метою якої є налагодження індивідуального контакту, створення комфортної атмосфери між батьками і фахівцем, забезпечення впевненості в конфіденційності. Автором обґрунтовано, що належна теоретична і практична підготовленість батьків дітей із порушенням психофізичного розвитку створить можливість для рівноправної участі у складанні індивідуальних корекційно-розвивальних програм, визначенні їх пріоритетних напрямків, дасть змогу об’єктивно оцінювати їх результативність та забезпечувати ефективну реалізацію.
Ключові слова: консультування, порушення психофізичного розвитку, заклад дошкільної освіти, батьки.