index copernicus
+38 (03849) 2-70-64

Стахова Л., Поваляшко Н. - Розвиток діалогічного мовлення в дітей із загальним недорозвитком мовлення

01.09.2024

Відомості про автора: СТАХОВА Ларисакандидат педагогічних наук, доцент кафедри логопедії Сумського державного
педагогічного університету імені А. С. Макаренка, Суми, Україна. У колі наукових інтересів: проблема корекції порушень загального недорозвинення мовлення у дітей дошкільного віку.

ПОВАЛЯШКО Наталія, вихователь, вчитель дефектолог Сумської спеціальної початкової школи 31 Сумської міської ради, Суми, Україна. У колі наукових інтересів: проблема корекції порушень розвитку в дітей дошкільного віку з особливими освітніми потребами.

Відомості про наявність друкованих статей: Стахова Л. Формування фразового мовлення в дітей, які не розмовляють. Актуальнi питання гуманiтарних наук. 2021,. Вип. 42. Т. 2. С. 222-227. Стахова Л. Рухлива гра як засіб корекції порушень мовлення на логопедичних заняттях Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова.2018. № 61. С. 285-288. Стахова Л. Застосування елементів сенсорної інтеграції в логопедичній роботі з дітьми дошкільного віку. Acta Paedagogiсa Volynienses. 2021. Вип. 4. С. 151-156

Стаття присвячена проблемі розвитку діалогічного мовлення в дітей старшого дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення. З метою визначення рівня розвитку діалогічного мовлення проведено вивчення вміння дитини налагоджувати контакт з незнайомцем, вести та підтримувати розмову, вільно спілкуватися з дорослим, використовувати мовленнєвий етикет, розуміти запитання різних типів та відповідати на них, послідовно і самостійно вести розмову, повно та змістовно правильно поєднувати побудовані компоненти мовленнєві діалогу, використовувати конструкції. Представлено результати первинного вивчення рівня розвитку діалогічного мовлення дітей старшого дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення та вторинного обстеження дітей після цілеспрямованого використання в корекційному процесі сюжетно-рольової гри. Визначено мовленнєві уміння, формування та удосконалення яких відбувалось під час корекційної роботи з розвитку діалогічного мовлення дітей із загальним недорозвитком мовлення засобом сюжетно-рольової гри, умови проведення сюжетно-рольової ігри, систему дидактичних завдань використання сюжетно-рольових ігор, що сприяє розвитку різних пізнавальних процесів у дітей, наведено приклади сюжетно-рольових ігор.

Ключові слова: діалогічне мовлення, розвиток, сюжетнорольова гра, діти дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення.

 

Статистика кількість переглядів90 кількість завантажень12