корекційної освіти
(педагогічні науки)
Гаврилов О.В. - Статистичні дані про організацію освітнього простору для дітей з особливими потребами в системі дошкільних та шкільних закладів
Стаття присвячена аналізу освітнього простору для дітей з особливими потребами в Україні. Автором відмічається, що за даними Державної служби статистики України станом на 01.01 2014р. в країні нараховувалося 85053 дитини з особливими освітніми потребами, серед них 8519 дітей з інвалідністю отримують освіту в дошкільних навчальних закладах різних типів; 65721 дитина з особливими освітніми потребами, в тому числі з інвалідністю – у системі загальношкыльної освіти (спеціальні школи-інтернати, інклюзивні та спеціальні класи у загальноосвітніх навчальних закладах, індивідуальна форма навчання); 5506 осіб з особливими освітніми потребами здобувають професійно-технічну освіту у професійно-технічних училищах у загальних та спеціальних групах; 19573 студентів з інвалідністю навчалося у вищих навчальних закладах України.
Автором відзначається, що за даними Міністерства освіти та науки функціонує 142 спеціальні дошкільні заклади, 1878 закладів мають групи спеціального призначення, яких нараховується 5147 і у яких перебувають близько 85 тисяч дошкільників.
За оперативними даними органів освіти обласних державних адміністрацій у загальноосвітні школи інтегровано понад 120 тис. дітей з особливими освітніми потребами, з яких 71,5 тис. – діти, які потребують корекції психофізичного розвитку, створення спеціального навчального середовища (з них – 45% – діти з інвалідністю).
Ключові слова: діти з особливими освітніми потребами, інваліди, спеціальні заклади, інклюзивна освіта, освітній простір, державна служба статистики.