корекційної освіти
(педагогічні науки)
Бондар В.І., Золотоверх В.В. - Науково-експериментальна та лікарсько-педагогічна діяльність Володимирського А.В. у період становлення спеціальної освіти в Україні (1900-1936)
Відомості про авторів. Бондар Віталій – доктор педагогічних наук, професор, дійсний член НАПН України.
Золотоверх Владлена – кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник.
Стаття присвячена науково-експериментальній і лікарсько-педагогічній діяльності вченого-дефектолога, доктора наук, професора Володимирського А.В. У статті аналізуються оригінальні теоретичні і методологічні ідеї і положення вченого, які істотно впливали на становлення шкільної освіти дефективних дітей, підготовку дефектологічних кадрів та роботу Київського лікарсько-педагогічного кабінету, спрямованих на вивчення причин, природи і структури порушеного розвитку, обстеження дітей за спеціально розробленими схемами медичної, психологічної і педагогічної діагностики, аналізу педагогічного процесу, його впливу на розвиток дітей, їх поведінку та успішність, які не втратили цінності і в нашу добу.
Ключові слова: гігієна шкільного життя, розумова працездатність, спонтанний розвиток, вихідні звички, спеціальні уміння і навички, спадковий і набутий досвід.