index copernicus
+38 (03849) 2-70-64

Миронова С.П. - Робота фахівців з сім’ями, які виховують дітей з особливими освітніми потребами

24.05.2017

Відомості про автора: Миронова Світлана Петрівна, доктор педагогічних наук, професор, завідувач, професор кафедри корекційної педагогіки та інклюзивної освіти Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Кам’янець-Подільський, Україна. У колі наукових інтересів: психолого-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами в спеціальній та інклюзивній освіті.

Спеціальні заклади разом із батьками вирішують завдання виховання дітей з особливими освітніми потребами, їхнього розвитку. Ефективність їх розв’язання можлива лише за умови співпраці на засадах партнерства, комплексного підходу до організації навчання та корекційно-виховної роботи. Нормативна база спеціальної та інклюзивної освіти законодавчо регламентує участь батьків у освітньому і реабілітаційному процесі, а роботу з сім’ями визначає як напрям діяльності навчальних та реабілітаційних закладів. Співпраця фахівців з сім’ями, які виховують дитину з особливими потребами, потребує узгодження між усіма спеціалістами закладу, з соціальними службами. На разі постає необхідність удосконалення форм взаємодії закладу і родини з переорієнтацією на індивідуальний підхід; підвищення активної ролі сім’ї у вихованні дитини; зменшенні авторитарності у спілкуванні закладу і батьків. Актуальною проблемою є розробка державних заходів, спрямованих на підвищення батьківської відповідальності, удосконалення механізму матеріальних виплат окремим сім’ям, прийняття закону про захист прав педагогів і батьків у процесі взаємодії.

Ключові слова: робота з сім’ями; діти з особливими освітніми потребами; спеціальні заклади; партнерство фахівців і батьків.

Статистика кількість переглядів3090 кількість завантажень1502