корекційної освіти
(педагогічні науки)
Саранча І.Г., Синчук Н.В., Моргунова З.П. - Корекція емоційної сфери у дітей з порушенням функцій опорно-рухового апарату засобами арт-терапії
Відомості про авторів: Саранча Ірина, кандидат педагогічних наук, заступник директора по навчально-виховній роботі Вінницького центру соціальної реабілітації дітей-інвалідів "Промінь" МСПУ, асистент кафедри психології Вінницького державного педагогічного університету ім. М.Коцюбинського, доцент кафедри соціальних технологій Вінницького соціально-економічного інституту, голова правління Вінницької міської організації соціального розвитку та становлення окремих малозахищених категорій молоді “Паросток”. У колі наукових інтересів: проблеми соціальної реабілітації дітей та молоді з психофізичними порушеннями розвитку, психологія дітей та молоді з психофізичними порушеннями розвитку, розвиток інклюзивної освіти, м.Вінниця, Україна.
Синчук Неоніла, вчитель-реабілітог Вінницького центру реабілітації дітей-інвалідів “Промінь” МСПУ,член Вінницького відділення ВГО «Арт-терапевтична асоціація», м.Вінниця, Україна.
Моргунова Зоя, соціальний працівник, керівник гуртка Початкового технічного моделювання та Орігамі Обласного Центру Технічної творчості учнівської молоді, м.Вінниця, Україна.
У статті розглядається роль засобів педагогічної арт-терапії для корекції емоційної сфери у дітей з порушенням функцій опорно-рухового апарату. Здійснено теоретичний аналіз особливостей та видів напрямів арт-терапевтичних методів для ефективного використання під час корекції емоційно-особистісних розладів у дітей з порушенням розвитку, особливим чином дітей з порушенням функцій опорно-рухового апарату. На основі науково-практичних робіт дослідників проблеми корекції емоційної сфери дітей з порушенням функцій опорно-рухового апарату засобами арт-терапії та на узагальненого власного практичного досвіду щодо проведення занять з використанням напрямків арт-терапії з дітьми з порушенням опорно-рухового апарату підкреслено провідну роль використання психологічної корекції через малюнок та мистецтво орігамі, як одних із провідних видів арт-терапії. У статті також наведено аналіз досвіду роботи гуртка для дітей з особливими розвитку в соціальних та освітніх закладах.
Зроблено висновок, що використання ізотерапії та мистецтва орігамі у роботі психолога та корекційного педагога з дітьми з порушенням функцій опорно-рухового апарату є ефективним та позитивним елементом у структурі корекції емоційної сфери, який сприяє гармонійному розвитку особистості вищезазначеної категорії дітей.
Ключові слова: арт-терапія, діти з порушенням функцій опорно-рухового апарату, корекція емоційної сфери, ізотерапія, орігамі, гурток.