корекційної освіти
(педагогічні науки)
Ферт О.Г. - Основні закономірності диференційованого підходу до дітей з порушеннями психічного розвитку в інклюзивному освітньому процесі
Відомості про автора: Ферт Ольга Григорівна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри корекційної педагогіки та інклюзії факультету педагогічної освіти Львівського національного університету імені Івана Франка. Львів, Україна. У колі наукових інтересів: навчання дітей з розладами поведінки та емоцій (гіперактивний розлад з дефіцитом уваги), формування системи комплексної допомоги дітям з порушеннями психічного розвитку, інклюзивна освіта.
У статті аналізуються основні закономірності диференційованого підходу до дітей з порушеннями психічного розвитку в інклюзивному освітньому процесі. Наголошується на пріоритетності поведінкових та соціальних цілей перед навчальними у структурі індивідуальної програми розвитку.
Виявлено, що диференційований підхід до дітей з порушеннями психічного розвитку повинен бути сфокусованим на потребах одразу усіх учнів, базуватись на результатах ретельного психолого-педагогічного вивчення, зосереджуватися на якості засвоєння, а не на кількості навчального матеріалу. Загалом диференційований підхід в інклюзивному освітньому процесі повинен бути центрованим на дитині та відповідати принципам універсального дизайну у навчання.
Ключові слова: диференційований підхід, діти з порушеннями психічного розвитку, інклюзивний освітній процес, універсальний дизайн у навчанні.