index copernicus
+38 (03849) 2-70-64

Позднякова О.Л. - Особливості психологічного супроводу виховання учнів освітньо-реабілітаційних закладів

19.01.2018

Відомості про автора: Позднякова Олена, кандидат педагогічних наук, доцент, перший проректор Хортицької національної навчально-реабілітаційної академії, м. Запоріжжя, Україна. У колі наукових інтересів: проблеми навчання та виховання учнів з особливими освітніми потребами.

Стаття присвячена проблемі розробки сучасного контенту психологічного супроводу дітей з обмеженнями життєдіяльності в умовах виховної системи освітньо-реабілітаційних закладів. Проаналізовано проблему недостатнього забезпечення системно-синергетичної спрямованості виховного процесу, який має наскрізно проходити через педагогічну, психологічну, реабілітаційну допомогу дітям-інвалідам. Висвітлено теоретичні засади організації психологічного супроводу всіх напрямів, структур та компонентів інноваційної виховної системи в освітньо-реабілітаційних закладах. На основі аналізу психологічних і корекційно-педагогічних концепцій визначено необхідність розробки змісту психологічного супроводу не тільки як компоненту виховної системи, але і як способу корекції первинних та вторинних порушень дитини з обмеженнями життєдіяльності, забезпечення її успішної соціальної інтеграції. Охарактеризовано авторську концепцію психологічного супроводу виховання учнів з обмеженнями життєдіяльності в умовах освітньо-реабілітаційних закладів.

Ключові слова: психологічний супровід, виховна система, корекційне виховання, діти з обмеженнями життєдіяльності.