корекційної освіти
(педагогічні науки)
Сімко А.В. - До питання про особливості психомоторних дій у дітей молодшого дошкільного віку з тяжкими порушеннями психофізичного розвитку
Відомості про автора: Сімко Алла, кандидат психологічних наук, старший викладач кафедри логопедії та спеціальних методик Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Кам’янець-Подільський, Україна.
У статті розкрито особливості прояву змісту психомоторної дії у дітей з тяжкими порушеннями психофізичного розвитку 3-4 років зі стійкими органічними порушеннями пізнавальної діяльності. Встановлено, що у ранньому дошкільному віці продовжує функціонувати наслідування як одна з форм поведінки. Визначено, що вади рухів є характерними ознаками дітей з вродженими або рано набутими формами стійкого органічного порушення пізнавальної діяльності. Вирішуючи різноманітні психомоторні завдання такі діти не можуть проявити належну координацію рухів та спритність, їх постава порушена, а рухи незграбні. Доведено, що особливе значення у психофізіологічному розвитку дитини має її активність в провідній діяльності та спілкуванні, насамперед з дорослими. В цій спільній психомоторній активності дитина засвоює суспільно вироблені та соціально закріплені дії з предметами культури, оволодіває смислом цих дій, переводить зовнішні рухи у внутрішній план психічного відображення.
Ключові слова: діти молодшого дошкільного віку, тяжкі порушення психофізичного розвитку, психомоторні дії, психомоторика.