корекційної освіти
(педагогічні науки)
Гаяш О.В. - Основні аспекти діяльності вчителя-олігофренопедагога в сучасних умовах
Відомості про автора: Гаяш Оксана, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри фізичної реабілітації ДВНЗ «Ужгородського національного університету», Ужгород, Україна. У колі наукових інтересів: проблема організації корекційної роботи з дітьми з інтелектуальними порушеннями, формування у них навчально-практичної діяльності.
У статті зазначено завдання професійної соціально-педагогічної діяльності вчителя-дефектолога (олігофренопедагога), зокрема: модернізація і педагогізація соціокультурного середовища, надання компетентісної допомоги у процесі соціального формування особистості дитини з порушеннями інтелектуального розвитку. Подано вимоги до професійної діяльності вчителя-дефектолога (орієнтація на соціальний прогрес, врахування змін у суспільстві, вироблення нового педагогічного мислення, творче дослідження передового педагогічного досвіду та інновацій у галузі корекційної освіти, неперервне удосконалення своєї педагогічної майстерності). Охарактеризовано функції, які найбільш повно розкривають діяльність педагога-дефектолога. Професійна діяльність вчителя-дефектолога включає в себе різні види соціально-педагогічної, реабілітаційної, консультативно-діагностичної, психотерапевтичної, корекційної діяльності. Розкрито соціальне значення професії вчителя-дефектолога у суспільстві.
Ключові слова: вчитель-дефектолог, професійна діяльність, інклюзивне навчання, діти з інтелектуальними порушеннями, корекційно-педагогічна робота.