корекційної освіти
(педагогічні науки)
Левицький В.Е., Сербалюк Ю.В. - Використання елементів методу глобального читання при формуванні навички читання у дітей з порушеннями розумового розвитку молодшого шкільного віку
Відомості про автора. Левицький Вадим Едуардович – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри логопедії та спеціальних методик факультету спеціальної освіти, психології і соціальної роботи Кам’янецьПодільського Національного університету імені Івана Огієнка (Україна). У колі наукових інтересів: питання спеціальних методик української мови і ручної праці.
Сербалюк Юрій Володимирович – кандидат історичних наук, доцент кафедри соціальної педагогіки і соціальної роботи факультету спеціальної освіти, психології і соціальної роботи Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка (Україна). У колі наукових інтересів: питання історії та нормативно-правового забезпечення спеціальної освіти.
Стаття містить результати теоретичного узагальнення та практичної роботи з формування навички читання у дітей з порушеннями розумового розвитку молодшого шкільного віку.
Успішність і швидкість просування дитини у оволодінні читанням залежать від сформованості психічних функцій, які покладено в основу функціонального базису читання. До найважливіших складових процесу формування читання відносять: словниковий запас, граматичну сторону, вимову звуків і слів різного складу, фонематичні процеси, зорове і акустичне сприймання, слухомовленнєву і зоровопредметну пам’ять, конструктивний і динамічний праксис, увагу.
У статті виділено чотири етапи формування процесу читання: формування мотивації, інтересу до процесу читання; засвоєння звуків і букв; вивчення складових структур і окремих слів; читання елементарних текстів.
Розкривається актуальність використання елементів методу глобального читання дітей з порушеннями розумового розвитку молодшого шкільного віку поряд з використанням ортодоксального класичного аналітико-синтетичного методу навчання грамоти.
Ключові слова: читання, діти з порушеннями розумового розвитку, молодший шкільний вік, методи, прийоми, розвиток, якості читання.