корекційної освіти
(педагогічні науки)
Кравченко І.В. - Актуальні питання використання творчих ігрових прийомів у корекційно-логопедичній роботі з дошкольниками із загальним недорозвиненням мовлення
Відомості автора: Ірина Кравченко, старший викладач кафедри логопедії Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка, м. Суми, Україна.
У статті розглядається можливість використання авторських творчих ігрових прийомів у корекційно-логопедичній роботі зі старшими дошкільниками із загальним недорозвиненням мовлення з метою усунення у них мовленнєвих і супутніх немовленнєвих відхилень у розвитку засобами конструктивно-ігрової діяльності.
У ході викладу матеріалів статті доведено, що дитяче конструювання тісно пов?язане з ігровою та мовленнєвою діяльністю. Автор наголошує, що значення гри як провідного виду діяльності дошкільників, дозволяє широко використовувати ігрові прийоми в логопедичній роботі, а також виводить гру на перший план серед різноманітних методів під час корекційного впливу.
У статті приділено увагу авторській методиці В. А. Кайе. На основі психолого-педагогічних спостережень, за результатами практичної роботи з дітьми за цією методикою доведено, що ігрові прийоми вносять різноманітність в логопедичні заняття з дітьми із загальним недорозвиненням мовлення, створюють більш широке предметно-розвивальне средовише, помітно підвищують якість мовленнєвої роботи.
Ключові слова: творчі ігрові прийоми, конструювання, дошкільники із загальним недорозвиненням мовлення, корекційно-логопедична робота.