корекційної освіти
(педагогічні науки)
Зелінська-Любченко К.О. - Роль електроенцефалографічних досліджень у діагностиці алалії
Відомості автора: Зелінська-Любченко Катерина Олександрівна, кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри логопедії Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка, м. Суми, Україна.
У ході викладу матеріалів статті висвітлено проблему диференціальної діагностики алалії, що набула пріоритетного значення на сучасному етапі розвитку корекційної педагогіки. Алалію часто змішують із подібними станами, іншими формами мовленнєвих порушень: глухонімотою, важким ступенем туговухості та затримкою при цьому мовленнєвого розвитку, недорозвиненням мовлення при олігофренії, афазією тощо.
У статті визначено, що на сучасному етапі вчення про алалії йдеться про порушення функціонування провідних шляхів між різними областями кори головного мозку, хоча на ранніх етапах розвитку вважалося, що алалія зумовлена недорозвиненням або ураженням так званих мовленнєвих центрів.
Автором статті зазначено, що локалізація ураження головного мозку при моторній алалії вивчена недостатньо. У багатьох дітей із моторною алалією ЕЕГ і клінічні дослідження виявляють неврологічні симптоми рухових і мовленнєворухових порушень. Даний метод дозволяє оцінити особливості діяльності (функціонування) головного мозку, а також виявити можливі порушення. Тому у статті виокремлено досить значну його роль у діагностиці моторної алалії.
Ключові слова: моторна алалія, диференціальна діагностика, розвиток, електроенцефалограма, провідні шляхи кори головного мозку.