корекційної освіти
(педагогічні науки)
Сімко А.В. - Перевірка ефективності експериментальної методики корекції психомоторики розумово відсталих дітей дошкільного віку
Simko A.B. Test the effectiveness of experimental methods of correction psychomotor retarded children of preschool age / A.B. Simko // Actual problems of the correctional education : Ministry of Education and Science of Ukraine, National Pedagogical Drahomanov University, Kamyanets-Podilsky Ivan Ohyenko National University / edited by V.M. Synjov, O.V. Havrilov. – Edition VI. Issue 2.- Kamyanets-Podilsky: Medobory-2006, 2015.- P. 211-221
У статті розкриті особливості розробки і застосування порівнево збалансованої методики корекції психомоторики розумово відсталих дітей старшого дошкільного віку та застосування порівнево неструктурованих фізичних вправ в формувальному експерименті. Об’єднання положень різних дисциплін в єдину систему, спрямовану на корекцію психомоторики розумово відсталих дітей дошкільного віку, дозволило запропонувати порівнево збалансовану (приблизно рівна кількість фізичних вправ для кожного з рівнів) коректувальну методику оптимізації наявних і утворення нових функціональних органів. Інноваційна методика відповідно до чотирьох рівнів побудови рухів складається з чотирьох груп вправ. Кожна група вправ здійснює корекцію психомоторного розвитку дитини на одному з рівнів як провідному, а всі разом вони забезпечують корекцію психомоторики загалом. Методика корекції психомоторики розумово відсталих дітей дошкільного віку має забезпечити впливи на всі рівні побудови рухів. Навіть більше, за умов здійснення корекційних впливів у групі на заняттях фізичною культурою рекомендуються рівні обсяги вправ, для яких провідними є різні рівні побудови рухів. Цим порівнево збалансована методика дозволяє створити сприятливі умови для корекції психомоторики всіх дітей групи, ушкодження центральної нервової системи у яких індивідуально своєрідні.
Ключові слова: психомоторика, корекція, фізичні вправи, порівнево збалансована методика, розумово відсталі діти.