корекційної освіти
(педагогічні науки)
Дмітрієва О.І., Швець О.І. - Організаційні засади діяльності Кам’янець-Подільського НРЦ: історія і сучасність
Відомості про авторів: ДМІТРІЄВА Оксана, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Кам’янець-Подільський, Україна. У колі наукових інтересів: правова освіта школярів з порушеннями слуху, психологопедагогічний супровід дітей з порушеннями слуху у спеціальних та інклюзивних закладах, соціалізація дітей з особливими освітніми потребами, особливості комунікативної взаємодії з людьми з порушеннями психофізичного розвитку.
ШВЕЦЬ Ольга, заступник директора Кам’янець-Подільського навчально-реабілітаційного центру Хмельницької обласної ради з корекційно-розвиткової роботи.
Відомості про наявність друкованих статей: 1. Дмітрієва О.І. Дослідження проблеми ставлення педагогів до взаємодії з батьками учнів з особливими освітніми потребами. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки): зб. наук. праць. Вип. 16, у 2-х т. 2020. Т. 2. С .91-100. 2. Дмітрієва О.І. Окремі аспекти розвитку особистості молодших школярів з порушеннями слуху. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : наук. журнал. 2020. №9 (103). С. 42-53. 3. Дмітрієва О.І. Дослідження проблеми ставлення педагогів до використання інноваційних технологій у навчанні школярів з інтелектуальними порушеннями. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки): зб. наук. праць. Вип. 19. 2022. С.81-92.
У статті здійснено аналіз організаційних засад діяльності Кам’янець-Подільського навчально-реабілітаційного центру Хмельницької обласної ради, представлено короткий екскурс в історію створення закладу. Визначено основні завдання діяльності закладу на початковому етапі функціонування та представлено мету діяльності сучасного закладу: реалізація права на освіту дітей з особливими освітніми потребами, зумовленими складними порушеннями розвитку, їх інтеграція у суспільство шляхом здійснення комплексних реабілітаційних заходів, спрямованих на відновлення здоров’я, здобуття освіти відповідного рівня, розвиток та корекцію порушень психофізичного розвитку. Розглянуто матеріально-технічне та кадрове забезпечення закладу, що сприяють ефективній його діяльності, зокрема, 94% педагогів Центру мають спеціальну освіту; Центр забезпечений обладнанням, якого потребують діти з різними порушеннями психофізичного розвитку, що забезпечує можливість їх максимального розвитку, корекції порушень та реабілітації. Представлено контингент вихованців Центру, його структурні підрозділи, специфіку формування класів(груп); шляхи реалізації корекційно-розвиткової складової навчальних планів освітніх програм залежно від категорії порушення психофізичного розвитку.
Ключові слова: навчально-реабілітаційний центр, діти з порушеннями психофізичного розвитку, навчання, виховання, корекція, реабілітація.