корекційної освіти
(педагогічні науки)
Бєлова О.Б. - Етапи формування конструктивної поведінки у молодших школярів з порушеннями мовлення
Відомості про автора: Бєлова Олена Борисівна кандидат, педагогічних наук, старший викладач кафедри логопедії та спеціальних методик, Кам'янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Україна.
У статті проаналізовано стан проблеми у вітчизняний та зарубіжній психолого-педагогічній літературі, з’ясовано актуальність у корекційній педагогіці та спеціальній психології. Розроблені психолого-педагогічні умови та навчально-превентивна методика для запобігання агресії у дітей молодшого шкільного мовленнєвого розвитку. Публікація присвячена вивченню етапів навчально-превентивної роботи, що направлені для запобігання негативної поведінки у молодших школярів з порушеннями мовленнєвого розвитку. У статті розглянуто п’ять формувальних етапів: перший – підготовчий, знайомить учнів із різними емоційними проявами, формує уявлення про суспільні ролі, які діти можуть використовувати в різних життєвих ситуаціях; другій етап забезпечує вміння аналізувати проблемні (позитивні та негативні) життєві ситуації, учасниками яких були самі діти; третій – формує в школярів уміння розпізнавати емоційні прояви в інших людей, казкових персонажів тощо; четвертий – розвиває почуття співпереживання, емпатії, турботливості до інших; п’ятий – завершальний етап в дітей закріплює навички адекватного реагування під час конфліктних ситуацій.
Ключові слова: агресія, емоційний стан, етапи навчально-превентивної роботи, молодші школярі з порушеннями мовленнєвого розвитку.