корекційної освіти
(педагогічні науки)
Константинів О.В. - Підготовка вчителів трудового навчання для спеціальних шкіл в Україні (1970-1990 рр.)
Здійснений історико-педагогічний зріз дав змогу визначити взаємозв’язок між підготовкою вчителів трудового навчання для спеціальних шкіл та системними економічними, соціальними, адміністративними перетвореннями у державі. Обумовлено взаємозв’язок пріоритетів державного розвитку економіки, лібералізації суспільного життя з удосконаленням нормативно-правового, економічного та організаційного забезпечення професійної підготовки кадрів для спеціальних шкіл. Формування системи професійно-трудового навчання розумово відсталих учнів потребувало законодавчого закріплення загальної та спеціальної освіти на теренах колишнього СРСР, посилення зв’язку школи із життям, поєднання навчання учнів з продуктивною працею та професійною підготовкою промислового та сільськогосподарського напрямків, розвитку спеціальних шкіл різних типів і структур, удосконалення фінансування й матеріально-технічного їх забезпечення, кваліфікаційної підготовки вчителя праці та визначення його ролі у трудовій підготовці і корекції порушень у розумово відсталих учнів.
Ключові слова: вчитель трудового навчання, розумово відсталі учні, спеціальна школа, навчальні плани, програми.