корекційної освіти
(педагогічні науки)
Мілевська О.П. - Сутність поняття „логопедичної гімнастики”: сучасний погляд
У статті здійснено спробу охарактеризувати логопедичну гімнастику як окрему категорію логопедичної корекції. У практиці логопедії закріпився певний стереотип у сприйманні сутності поняття „гімнастика” – артикуляційна, дихальна, голосова, пальчикова. Проте, зміст цього поняття варто розглядати ширше. У статті подано характеристику логопедичної гімнастики з точки зору її спрямованості та змістового наповнення. Зокрема, мета логогімнастики розглядається як корекційна, профілактична, психотерапевтична, стимулююча, розвивальна. Змістове наповнення представлене як комплекс різних видів логопедичної гімнастики та тренувальних вправ. Це артикуляційна, дихальна, голосова, пальчикова та мімічна гімнастики; виокремлено фонетичну, фонематичну, лексичну, граматичну гімнастики; розглянуто нейрогімнастику і самомасаж як можливі різновиди логопедичної гімнастики.
Ключові слова: гімнастика, логопедична гімнастика, мовленнєві уміння, мовленнєві функції, сучасні техніки корекційно-розвивального впливу, складові поняття логопедична гімнастика.