корекційної освіти
(педагогічні науки)
Константинів О.В., Бойчук Н. М. - Особливості розвитку програмування та контролю у дітей з порушеннями писемного мовлення
Відомості про автора: Оксана Константинів, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри логопедії та спеціальних методик Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка.
Бойчук Наталія Миколаївна, магістрант кафедри логопедії та спеціальних методик Кам’янець-Подільського національного університете імені Івана Огієнка.
У статті розглядається проблема порушень функцій програмування та контролю у дітей з порушеннями писемного мовлення. З’ясовано, що формування навички письма – це тривалий та складний процес і за структурою самого акту письма, і формуванням навичок та психофізіологічних механізмів, що лежать в його основі. У нейропсихології відповідно до принципу системної будови вищих психічних функцій письмо, або ширше – писемне мовлення, розглядається як складна функціональна система, до складу яких входить багато компонентів, що опираються на роботу різних ділянок мозку. Розкрито особливості розвитку порушення письма у дітей з порушеннями писемного мовлення: персеверації букв, персеверації елементів літери; пропуск елементів літери, літер та складів; «злипання» (контамінації) слів; антиципації (передбачення) літер; помилки мовного аналізу; орфографічні та графічні помилки. Описані результати проведеного дослідження що рівня сформованості програмування та контролю у дітей з порушеннями мовлення. Виявлено середній та низький рівень сформованості регуляторних функцій у дітей з дисграфією.
Ключові слова: дисграфія, писемне мовлення, порушення писемного мовлення, прогрмування, контроль.