корекційної освіти
(педагогічні науки)
Kulesza E.M. - Osi?gni?cia poznawcze dzieci z niepe?nosprawno?ci? intelektualn? w stopniu lekkim o wieku umys?owym 3-6 lat – ocena dynamiczna
У статті описано результати дослідження пізнавального розвитку польських дітей з інтелектуальною недостатністю легкого ступеня віком від трьох до шести років. Досліджуваним пропонувалося виконати завдання, які відповідали їхнім можливостям, а їхнє виконання оцінювалося у шкалі від 0 до 4 балів. Діагностична процедура передбачала надання дворівневої допомоги згідно ідеї про зону найближчого розвитку Л.С. Виготського (2004). Результати дітей з інтелектуальною недостатністю порівняли з результатами дітей з нормальним психічним та фізичним розвитком, вказуючи на спільне та відмінне у їхньому пізнавальному розвитку, також порівнюючи здатність до навчання цих дошкільників, на яку вказувало те на скільки вони могли сприйняти допомогу у процесі виконання завдань.
Ключові слова: зона актуального і найближчого розвитку, пізнавальні можливості, інтелектуальна недостатність.