корекційної освіти
(педагогічні науки)
Бєлова О.Б. - Особливості розвитку уваги у дітей дошкільного віку з порушеннями мовлення
Відомості про автора: Бєлова Олена Борисівна кандидат, педагогічних наук, старший викладач кафедри логопедії та спеціальних методик, Кам'янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Україна.
Стаття висвітлює науково-теоретичний аналіз у вітчизняний та зарубіжній психолого-педагогічній літератури з проблеми дослідження розвитку уваги у дітей з порушеннями мовлення. Публікація присвячена вивченню особливостей розвитку довільної уваги у дітей старшого дошкільного віку з типовим психофізичним розвитком та з порушеннями мовлення (фонетичним недорозвиненням мовлення - ФНМ, фонетико-фонематичним недорозвиненням мовлення - ФФНМ, загальним недорозвиненням мовлення - ЗНМ). Проаналізовано різні типи діагностичних методик, що направлені на вивчення продуктивності, стійкості, переключення, розподілу , об’єму та рівню розвитку фонематичної уваги у дітей старшого дошкільного віку з типовим та порушеним мовленнєвим розвитком. Проведено обстеження довільної уваги у зазначеної категорії дітей; проаналізовано та обґрунтовано матеріали наукового дослідження (розкрито рівень розвитку продуктивності, стійкості, переключення, розподілу, об’єму уваги, визначено рівень фонематичного зосередження); висвітлено висновки та пропозиції щодо отриманих результатів.
Ключові слова: довільна увага, діти дошкільного віку з порушеннями мовленнєвого розвитку.