index copernicus
+38 (03849) 2-70-64

Опалюк О., Лісова Л., Матвіїв К. - Своєрідність впровадження естетотерапії у корекційно-педагогічну діяльність логопеда

27.08.2024

Відомості про авторів. ОПАЛЮК Олег, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри психолого-медико-педагогічних основ корекційної роботи факультету спеціальної освіти, психології і соціальної роботи Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Україна.

ЛІСОВА Людмилакандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри логопедії та спеціальних методик факультету спеціальної освіти, психології і соціальної роботи Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Україна.

МАТВІЇВ Катеринавчитель-логопед Кам'янець-Подільського ліцею № 10, № 6, закладу дошкільної освіти № 2 «Гномик» Кам'янець-Подільської міської ради Хмельницької області, Україна.

Відомості про наявність друкованих статей на дану тематику. 1. Опалюк О.М. Лісова Л.І. Глоба О.П. До питань про роботу логопеда в умовах інклюзивного навчального простору. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки): збірник наукових праць. Вип. 18. За ред. М.К. Шеремет. Кам’янець-Подільський:  Видавець Ковальчук О.В., 2021.188с. 111-125. 2. Опалюк О.М. ЛісоваЛ.І. Своєрідність художнього сприймання у молодших школярів з порушеннями інтелектуального розвитку. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки): збірник наукових праць. Вип. 18. За ред. М.К. Шеремет. Кам’янець-Подільський: Видавець Ковальчук О.В., 2021.188с. 125-138.

У запропонованій статті подано результати дослідження своєрідності впровадження естетотерапії у корекційно-педагогічну діяльність логопеда. Важливою складовою суспільного розвитку, умовою та основою стабільності й процвітання суспільства є фізичне та духовно- психологічне здоров’я населення, зокрема найперспективнішої його частини — дітей. У цьому контексті не можна недооцінювати важливого значення краси і гармонії, тобто естетичних якостей організації життя й побуту людей. Здійснення естетотерапевтичного впливу можливо за допомогою численних засобів, серед яких варто виділити засоби природного та соціального (створені людиною) походження. Види естетотерапії у більшості випадків у своїй назві відображають основний засіб психологопедагогічного впливу. Прийом коментованого малювання в естетотерапії дозволяє логопеду досягати позитивних результатів у роботі з дітьми, які мають порушення мовлення. Проблема розвитку художньо-творчих здібностей дітей вирішується в процесі доповнення традиційних прийомів навчання малювання нетрадиційними техніками. Отже, естетотерапія є ефективним засобом розвитку мовлення дитини. Впровадження засад естетотерапії у корекційнопедагогічну діяльність логопеда у поєднанні з інклюзивними підходами сприятиме більш якісній реалізації емоційних та освітніх потреб дітей з порушення мовленнєвого розвитку, що безумовно позитивно відобразиться на їх особистісному розвитку та творчому креативному самовираженні.

Ключові слова: естетотерапія, порушення мовленнєвого розвитку, логопед, естетичне сприймання, образотворче мистецтво.

 

 

Статистика кількість переглядів36 кількість завантажень16
Ще статті цього автора